Mamiya rb67 proS + Fortepan 200





Nemrégiben vásároltam pár tekercs Fortepan 200 roll filmet, amiből egyet rögvest ki is próbáltam. A film szavatossági ideje 1988-ban járt le, ami azt jelenti, hogy körülbelül 1983-84 tájékán gyárthatták.
Nem vártam csodát egy jó 30 éve gyártott, ismeretlen előéletű, ki tudja, milyen körülmények között tárolt filmtől. Hozta is a formáját...
A filmet "korára való tekintettel", az érzékenységcsökkenés miatt, iso 200 helyett, iso 50-re exponáltam, majd Kodak D76-ban hívtam 9.5 percig, 20 fokon. Ilyen eredményt kaptam.
A képeket folyamatos fényű, 60x90-es szoftboxal világítottam meg, kb. fél méterről, 1/8-as záridőt, és f8-as rekeszt használva, azonban így is alulexponáltak lettek. Nem bánom én ezt, a filmet valójában csak kíváncsiságból fotóztam el, vajon, mit lehet összehozni egy 30 éves filmen. Hát ilyesféléket. Hamarosan napfény mellett is kipróbálok egy másik tekercset is.
A filmért köszönet a Budapesti Lomography boltnak, és lelkes kis csapatának...

Mamiya RB67 proS, Fortepan 200, Kodak D76 hívó, Sekor C 127mm objektív

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése